·مراجعه بيمار يا همراه بيمار با در دست داشتن دستور بستري و برگ تأييد مالي به واحد ترخيص جهت تأييديه مالي
·مراجعه بيمار به بخش پس از انجام هماهنگي هاي لازم با بخش هاي مربوطه (اين امر توسط متصديان پذيرش انجام مي پذيرد)
·صدور كارت همراه (در صورت دلخواه) با هماهنگي بخش مربوطه
مدارك لازم جهت بستري بيمار
·ارائه دستور بستري از طرف پزشك معالج به واحد پذيرش
·ارائه كارت ملي، شناسنامه يا دفترچه بيمه
·در پذيرش بانوان جهت جراحي هاي زنان و زايمان حضور همسر به همراه شناسنامه
·در پذيرش كودكان حضور قيم قانوني به همراه شناسنامه
·ارائه معرفي نامه بيمه تكميلي ترجيحا در زمان پذيرش و يا نهايتا تا 12 ساعت پس از زمان بستري بيمار
·در موارد اورژانس در صورت عدم ارائه كارت شناسايي معتبر به هنگام پذيرش مربوط به بيمار ،تحويل آن حداكثر تا 12ساعت پس از بستري
اطلاعات ضروري پذيرش بيمار
·پس از تخصيص تخت و فرآيند پذيرش و تاييد مالي ، بيمار به همراه بيماربر به بخش مربوطه منتقل مي گردد.
·ضروري مي باشد اطلاعات مندرج در برگه پذيرش و دستبند شناسايي بيمار توسط بيمار يا همراه وي به منظور تاييد صحت اطلاعات مندرج كنترل شود.
·پذيرش بيمار به صورت شبانه روزيواقع درمحوطه بیمارستان جنب داروخانه می باشد.
·حضور همراه بر بالين بيمار در صورت تاييد پزشك معالج ،بخش و صدور كارت همراه امكان پذير مي باشد.
·ميزان مبالغي كه پس از پذيرش از بيمار اخذ مي گردد فقط پيش پرداخت است و ميزان كامل هزينه ها كه شامل(حق الزحمه پزشكان و هزينه بيمارستان) توسط واحد ترخيص اعلام مي گردد.
·ورود افراد كمتر از 12 سال به بخش بستري در ساعات ملاقات ممنوع است.
نحوه ترخیص و مدارک لازم
مراحل ترخیص بیمار
ترخیص فرایندی است که بیمار نیاز به اقامت در یک مرکز درمانی نداشته و پس از بهبودی کامل و نسبی با نظر پزشک معالج از بیمارستان ترخیص می گردد و در پایان خلاصه ای از پرونده که شامل اقدامات درمانی بیمار بوده به هنگام خروج بیمار از مرکز درمانی به وی تحویل می گردد.
ترخیص بیمار دو نوع است: الف) ترخیص با دستور پزشک ب) ترخیص با رضایت شخصی
ترخیص با دستور پزشک
۱- صدور دستور پزشک جهت ترخیص بیمار
۲- تکمیل کلیه اوراق پرونده با مهر و امضاء پزشک معالج
۳- کنترل اوراق پرونده از نظر تعداد خدمات ارائه به بیمار و کنترل مهر و امضاء در اوراق پاراکلینیکی (اسکن، رادیولوژی، ازمایشگاه، دارو و لوازم)
۴- کنترل کامل مشخصات بیمار از روی دفترچه بیمار (اعتبار دفترچه بیمه)
۵- هماهنگی با کارشناسان بیمه جهت (رویت بموقع پرونده ها برای ترخیص بیمار)
۶- پیگیری نواقصات بیمه
۷- تحویل پرونده به واحد ترخیص جهت ترخیص بیمار از بخش بستری
۸- کنترل بررسی تمام خدمات به بیمار توسط کارکنان واحد ترخیص در صورت ناقص بودن پرونده برای رفع نقص به بخش مربوطه ارجاع گردد.
۹- اخذ مدارک بیمه و مدارک بیماران تصادفی از بیمار و یا همراهان بیمار
۱۰- صدور صورتحساب بر اساس تعرفه های مصوب
۱۱- راهنمایی بیمار جهت پرداخت به صندوق (در صورت داشتن مشکل مالی بیمار به مددکاری راهنمایی می گردد)
۱۲- صدور برگ خروج توسط صندوق
۱۳- دریافت برگ خروج توسط بخش مربوطه و تحویل خلاصه پرونده و سایر مدارک مورد نیاز و توصیه های پس از ترخیص و خروج بیمار از مرکز